Frakt & Retur
Returpolicy – Midori Matcha
Vi erbjuder 14 dagars returrätt, vilket innebär att du har 14 dagar på dig från att du mottagit din beställning att begära en retur. Returfrakten är kostnadsfri.
För att vara berättigad till retur måste varan vara i samma skick som när du fick den – oanvänd, med alla etiketter kvar och i originalförpackning. Du behöver också ha kvitto eller annat bevis på köpet.
För att starta en retur, kontakta oss på info@midorimatcha.se. Vi skickar då en gratis returfraktsedel och tydliga instruktioner för hur du returnerar din vara. Observera att vi inte accepterar returer som skickats tillbaka till oss utan att du först kontaktat oss.
Skador och fel
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om något är fel – till exempel om varan är skadad, defekt eller om du fått fel produkt. Vi ser då över situationen och löser det på bästa sätt.
Undantag / Ej returnerbara varor
Följande produkter kan inte returneras:
-
Färskvaror (t.ex. livsmedel, blommor eller växter)
-
Specialbeställda eller personligt anpassade produkter
-
Hygienprodukter (t.ex. skönhetsartiklar)
-
Farligt material, brandfarliga vätskor eller gaser
-
Reavaror (endast 1 produkt hos oss omfattas av detta undantag)
-
Presentkort
Tveka inte att kontakta oss innan du gör en returförfrågan om du är osäker på om din vara omfattas av returpolicy.
Byten
Vill du byta en vara? Returnera då först den du har, så skickar vi återbetalning när returen är godkänd. Därefter kan du göra en ny beställning på önskad produkt. På så sätt får du snabbast det du vill ha.
Ångerrätt inom EU – 14 dagar
Om du är bosatt inom EU har du enligt lag rätt att ångra eller returnera din beställning inom 14 dagar utan att ange något skäl. Produkten måste vara i ursprungligt skick och förpackning, med kvitto eller köpbevis.
Återbetalningar
När vi mottagit och granskat din retur informerar vi dig om den har godkänts. Om ja, återbetalas beloppet automatiskt till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar.
Observera att det kan ta extra tid beroende på bankens eller kortutgivarens hantering.
Om du inte fått återbetalning inom 15 arbetsdagar efter godkänd retur, kontakta oss på info@midorimatcha.se.